Golaž in strpnost

Sigurno se kdo sprašuje, zakaj takšen naslov. Za golaž je potrebna strpnost. Potrebuješ čas. Načeloma nimaš veliko dela, kolikor moraš imeti potrpljenja. Kuhinja zahteva strpnost. V kuhinji ni prehitevanja. 

Sestavine za golaž: 

5 srednje velikih čebul
1 večji in debelejši korenček 
olje
Fant za golaž 
pekoča mleta paprika
sladka mleta paprika
sol in poper 
peteršilj (sveži ali suhi) 
lovorjev list 
600-700 g govejega mesa za golaž (rezanega na kocke)
moka 
voda 
500 ml paradižnikove salse (domače)
sladkor 
Sestavine za noklice: 
2 jajci 
70 g gladke moke 
1 jedilna žlica olja 
sol 

PRIPRAVA GOLAŽA: 
Čebulo in korenček na drobno narežeš, dinstaš na dobro zagretem olju (srednja temperatura). Vsake toliko premešaš in pustiš, da sestavine omehčajo. Dodaš dve jedilni žlici paradižnikove salse in mešaš. Kmalu dodaš goveje meso narezano na kocke in pustiš, da se sestavine povežejo. Dodaš vse začimbe, začneš s skromnim dodajanjem, saj je lažje dodati, kot odvzeti. Zliješ še preostalo paradižnikovo salso in mešaš. Zaliješ z vodo in pustiš na blagem ognju 2,5 do 3 ure oz. dokler meso ni povsem mehko. Občasno premešaš. Po tem času poskusiš, če manjka začimb jih seveda dodaš. V merilno posodo daš 100 ml vode, 2-3 jedilni žlici moke in 2-3 jedilni žlici Fanta za golaž. Vse sestavine premešaš z metlico za stepanje in zliješ v lonec. Po tem golaž kuhaš še vsaj pol ure, da omaka dobi na gostoti. 
Super je, če si dan ali dva prej skuhate govejo juho in imate najboljšo osnovo za zalitje mesa po dinstanju. 
Zraven golaža lahko pripravite testenine, krompirjeve polpete, polentne kroglice ali noklice. Jaz sem se tokrat odločila za noklice.
PRIPRAVA NOKLIC: 
V skledi sem z metlico za stepanje stepla dve jajci, dodala moko, olje in sol. Pripravljeno zmes sem pustila 10 minut, da počiva. Po navadi lahko noklice pripravimo direktno v loncu, kjer smo kuhali golaž oz. katerokoli čorbo. Jaz grem na bolj sigurno varianto in noklice kuham posebej. Pristavim manjši lonec z rahlo osoljeno vodo, pustim, da zavre, zmanjšam in vanjo spuščam noklice. Čajna žlička je mera za manjše noklice, jaz sem delala z jedilno žlico, saj so mi boljše večje (čisto po želji). Zagrabiš zmes z žlico in jo spuščaš v vrelo vodo. Ponavljaš, dokler ne zmanjka zmesi. Noklice kuhaš še kakšnih deset minut, na srednjem ognju, ko so kuhane priplavajo na površje.






Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Muffini

Zakaj se pozabite smejati?

Pita sirnica