Hujšanje? Transformacija? Ne! Ustvari si zdrav življenjski slog …



Premalo se zanašamo nase in preveč na druge, premalo opazujemo sebe in se preveč primerjamo z drugimi, premalo poslušamo sebe in prevečkrat dovolimo, da zunanji glas, glas tretje ali desete osebe preglasi naš, notranji glas.

Bil je 22. januar 2012, zjutraj sem stopila na tehtnico in doživela šok. Kilogrami so bodli v oči, dosegla sem svoj 'vrhunec', v sebi pa kolaps. Ta dan sem sestavljala svoje misli in razmišljala kako dalje. Doma so me vedno učili, da človeka ne naredi obleka, videz, postava, itd. Zaradi domačih sem bila v prednosti. Sebe nisem dajala v nič, nisem se smilila sama sebi, bila sem si všeč – da, tudi z viškom kilogramov sem se cenila in imela rada. 

Zakaj sem potem sploh začela s ''hujšanjem''? 
Rekla sem sama sebi: ''Zdrav duh imaš, zdaj pa naredi še svoje telo zdravo.'' In sem se 23. januarja 2012 odpravila na dolgo 'pot'. Na 'pot' nisem šla sama, z mano je bila (rama ob rami) moja sestra…v podporo pa so nama bili družina in prijatelji. Hvala vam! 

Ninina pravila: 

*Pravilo št. 1: pazi kaj ješ! + voda! 

Začni z branjem deklaracij (sestava, energijska vrednost, itd.), hrano pripravljaj sam/a, živila nakupuj sam/a, poslušaj svoje telo in izloči, kar ti ne ustreza (če ni potrebe po popolni izločitvi, pa zmanjšaj), jej redno (brez stradanja), ob zasedenih dnevih si obroke pripravi vnaprej, ne odpovej se vsem pregreham – obdrži eno ali dve, nauči se obvladovanja v izobilju, ne pojej vsega danes, prihrani nekaj za jutri. 😊 Vnesi toliko koliko telo dejansko potrebuje, vnesi hranljive snovi in ne pozabi na vnos zadostne količine vode. 

*Pravilo št. 2: ravnaj se po sebi, samo po sebi in izključno po sebi! 

Nihče ne živi v tvojem telesu, nihče ne občuti tvojega počutja, fizičnih sposobnosti, potreb. Poslušaj se, kar pa ne pomeni, da sebi samo ustrezaš in si ves čas v coni udobja
potisni sebe preko lastnih, v glavi postavljenih zmožnosti. Če meniš, da rabiš pomoč ali podporo, prosi bližnjega ali strokovnjaka, to ni greh, zato pa so! 

*Pravilo št. 3: pozitivna miselna naravnanost! 

Nase in na življenje glej z ogromno dozo pozitive. Ti zbiraš kako se boš počutil/a zjutraj, ko vstaneš v nov dan. Resda so situacije, ki zahtevajo žalost, jezo, razočaranje, ipd., ampak na to glej, kot na del 'zdravljenja', povrnitve, obnovitve … ni ga zdravnika in ni je osebe, ki bi nas lahko naučila pozitivnih misli, to je delo nas samih. V mislih je moč. Pred letom 2012 sem si, kar zadeva fizične aktivnosti, govorila ''ne zmorem'' in dejansko nisem…bala sem se slabosti, neuspeha…napaka! Človek zmore mnogo, problem so miselne omejitve, ki si jih postavimo, ker nam cona udobja (ki nas tiho ubija) ustreza. Priznaj si napake, kritiziraj sebe, razčisti v sebi, spopadi se, ukrepaj, znebi se zamer, ki jih gojiš do sebe…ne boj se…daj! Če je uspelo meni, zakaj ne bi tebi? Ti si prvi/a, ki moraš VERJETI VASE! 

*Pravilo št. 4: telovadba, narava 

Rekreacija na 1001 način, za štirimi stenami ali zunaj – nešteto možnosti. Jaz najraje izberem naravo, priznam! Včasih so bili sprehodi, pohodi, športni dnevi muka…tudi sistem je napačno zastavljen (o tem ne bom podrobneje, saj bi lahko pisala do jutri). Ampak poglej, ko uravnotežiš telo, um in duha, narava postane zatočišče pred slabim, izpušni ventil…samo spregledati je treba. Če ne maraš hoje v hrib, pa izberi hojo po ravnici, če ne maraš fitnesa ob deževnih dneh, pa si v kleti ali sobi naredi svojo mini telovadnico…vse se da, če se hoče, znebi se izgovorov. Počitek si privošči v naravi, na klopci ob jezeru ali na jasi na Šmohorju, ne izberi poležavanja doma. Zakaj? Poglej - do tja moraš priti, poskrbiš ob enem za fizično aktivnost, cilj te pa nagradi s tem, da si spočiješ oči, ušesa, glavo, duševno se nahraniš! 1001 plus kajne?  

*Pravilo št. 5: živi ta trenutek, ne pogrevaj preteklosti!

Ne krivi se, zakaj si si nakopal/a odvečno težo, maščobo, zakaj si se privedel/la do slabe fizične kondicije…vse to vzemi kot lekcijo, mogoče brez tega, do današnjih spoznanj sploh ne bi prišel/la. Govorim vam iz izkušenj. Čeprav še nisem povsem dosegla cilja in sem še v fazi ''finiširanja'', lahko trdim, da sem v boljši fizični pripravljenosti in boljšega zdravja od nekoga, ki mu je mati narava podarila dobre gene, kot radi pravimo. Ni vse kar je suho in mišičasto zdravo, kot tudi vse kar je močnejše, obilnejše ni. Sigurno se kdo sprašuje zakaj ne uporabim izraza ''debelo, debelejše''. Ne bom, tega izraza ne uporabljam, pa ne ker bi bil zame sporen/tabu, pač pa mu je družba v kateri živimo dala negativen okus, boleč, žaljiv. Če strokovnjaki govorijo odkrito o stopnjah debelosti, zakaj ne bi tudi mi, ''navadni smrtniki''? Besedo debelost, je pred njeno ponovno uporabo, potrebno samo umestiti nazaj v njen prvoten, pravi kontekst.
Vse to počneš za boljši danes in jutri! 

*Pravilo št. 6: dovoli si biti ponosen/na nase! 

Preveč idealiziramo in hvalimo druge ter preveč kaznujemo, kritiziramo sebe. Veselite se vsakega uspeha, pa naj je še tako majhen, pa naj je vaš ali od drugega…veselite se ga! Ne iščite samo napak pri sebi ali drugih, predvsem pa !ne primerjajte se! Vedno ima nekdo nekaj, kar si drug želi. In kam pridemo s tem, ko razmišljamo kaj imajo drugi in mi ne…do tihega ubijanja sebe samega, do poniževanja samega sebe, do negativnih misli in slabega počutja. Ne delajte tega sebi, vsak dan se zahvalite življenju za tisto, kar že imate in si recite, da se boste trudili, za tisto, kar si želite. Da, trud! Trud je tisto, s čimer se daleč pride. Vse kar zahteva trud te ojača, zato se ne izogibajte naporom – niti miselnim niti fizičnim! 

*Pravilo št. 7: dovolite si biti spet otrok! 

Kot otrok ne vidiš napak, ne vidiš nepopolnosti, si iskren, se sprejemaš. V odraslem svetu in ob zrelejšem dojemanju, pa seveda ugotovimo, da okoli nas ni vse svetlo, zlato, dobro. Pa kaj! Delaj dobro in pričakuj dobro, išči dobro in boš našel/la dobro. 

*Pravilo št. 8: umik! 

Umaknite se od vsega, kar vas omejuje, zatira, kar povzroča stagnacijo ali nazadovanje. Od vsega, kar vas ne osrečuje, umaknite se od slabih misli, negativnih ljudi, nezdravih in nekvalitetnih odnosov. Iščite okolje, ki je za vas osvobajajoče, prijetno, spodbudno in vam pusti biti vi.

*Pravilo št. 9: hiti počasi! 

Ne uvajaj naglih sprememb, brez hitrih diet! Pusti času čas.  

Ključ do uspeha ni samo v hrani ali telovadbi, ključ je v tem, da najdeš sebe! 

Nisem strokovnjakinja, sem pa mnenja, da izkušnje povedo več od teorije. 
Vsem, ki ste že dosegli svoje čestitam! Tistim, ki pa ste že na poti ustvarjanja zdravega življenjskega sloga ali pa ste slučajno obstali na neki točki (tudi jaz sem v teh letih, priznam - pa ne 1x, večkrat), pa želim veliko uspeha, vztrajnosti, spodbudno okolje in navsezadnje, da dosežete zastavljene cilje. 

Ni univerzalnega recepta, vsak piše svojega, s poslušanjem in opazovanjem samega sebe. <3 




Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Muffini

Zakaj se pozabite smejati?

Pita sirnica