Galeta (ali kako porabiti višek sadja)

Jutro. Zvoni prva budilka – izklop. Zvoni druga budilka – izklop. Zvoni še zadnja, tretja – izklop. Vem, najslabši možen način prebujanja, a ne znam drugače. Vstanem in kaj kmalu se lotim priprave zajtrka. Klasika. Banana, jogurt, granola in ostali dodatki. Kava. Na pultu me nekaj strašansko ''moti'', prav bode v oči – ogromna količina breskev in nektarin. Pred dnevi, smo po čistem naključju privlekli domov tri polne vreče obojega, vsak s svojega konca. Nič slabega, a kaj ko je naenkrat bilo vsega preveč. 

Sreča, pa je pri nas takšen ''problem'' hitro rešen. Ne z metanjem hrane v smeti in dopuščanjem, da
preteče rok uporabe, pač pa da pripravimo obrok, sladico, ipd., iz sestavin, ki jih je v najkrajšem možnem času potrebno porabiti. Razmišljam kaj narediti iz najbolj sočnih in zrelih nektarin, breskev. Smoothie ne pride v poštev, saj sem dan prej delala domač ledeni čaj in smo osvežilne pijače imeli dovolj. Za zajtrk sem že porabila eno breskev, a kaj ko jih ne morem pojesti (pol) kg naenkrat. Hm, kaj pa če bi se lotila peke? Nekaj sladkega, lahkega in osvežilnega? 

Brskam po svoji knjigi receptov in zadetek v polno. Za pozdrav poletju se spodobi narediti galeto (galette). Francosko pito, ki navdušuje in osvežuje z nadevom ter ne zapolni želodca s testom.
V skledo sem dala vse sestavine (*250 g moke – Farina za peciva, *125 g masla – neslani masleni namaz Alpinesse, Meggle, *1 rumenjak, *1 JŽ kokosovega sladkorja, *ščepec soli, *2 JŽ hladne vode), jih premešala in z roko gnetila (po občutku). Testo je dovolj pregneteno, ko postane povsem gladko. Testo sem zavila v živilsko folijo in ga položila v hladilnik, za približno 90 minut. 



** ''maslo trik'': če nimate masla v obliki namaza ali pa ste ga pozabili dati iz hladilnika, potem dajte maslo na krožnik in ga pokrijte s stekleno skledo/posodico. ''Ujeto maslo'' se bo hitreje mehčalo.

… ko je testo počivalo sem se lotila priprave nadeva. Vzela sem *3 zelo zrele breskve in *2 zelo zreli nektarini (zrele olupiš z lahkoto). Narežeš jih na krhlje in pustiš na krožniku (pokapaš jih lahko z limono). V skledi zmešaš *sok ene limone, *2 JŽ drobtin in *1 JŽ cimeta. 




… testo sem po 90 minutah vzela iz hladilnika in pustila počivati na sobni temperaturi vsaj 15 minut. Na peki papirju, ki sem ga kasneje položila v pekač, sem stanjšala testo na približno 0,5 cm višine. Zvaljala sem ga tako, da dobila obliko kroga, s premerom okoli 25 cm. Pripravljeno testo sem prebodla z vilico. 

… na razvaljano testo sem položila (samo na sredino, pustila sem 3 cm praznega roba) prej narejeno *drobtinasto zmes*, *breskve* (zlagaš jih v krog) in vse prelila s *3 JŽ medu (lahko ga pokapaš tudi po robu testa, saj se s peko med lepo zapeče, testo lepo obarva in daje zmagovalen okus). 



… prazne robove sem prepognila na sredino, da so ''objeli'' nadev. 

… v predhodno segreto pečico sem položila pekač in pekla na 180 ⁰C, 30 minut. 


**Pečeno in ohlajeno galeto posuješ s sladkorjem v prahu. 


… serviraš dobro ohlajeno galeto, samo ali pa z dodatki – sladoled, smetana, krema, meta, ipd. 

 ... jaz sem jo pojedla ''solo'', saj so mi bili dobljeni okusi več kot dovolj.


Uspešno pripravo galete vam želim, pa dober tek! 

Komentarji

Priljubljene objave iz tega spletnega dnevnika

Muffini

Zakaj se pozabite smejati?

Naj starostniki ne bodo breme ...